Tilaus- ja toimitusehdot
Päivitetty 18.9.2022
1. Yleiset ehdot
Coffea.fi on Coffea Oy:n (Y:2454096-8) markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Coffea Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Coffea Oy:n välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Coffea Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa coffea.fi verkkopalvelusta.
Coffea.fi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Coffea Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Coffea.fi on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
2. Asiakas ja tietosuoja
Coffea.fi palvelee kaikkia yksityis- ja yritysasiakkaita. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Coffea Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Coffea Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Coffea Oy:llä oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten toimitusta) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa coffea.fi. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Coffea Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Coffea Oy, Yliopistonkatu 36 LH 37, 40100 Jyväskylä.
3. Hinnasto
Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.
Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa emme korjaa hintaa asiakkaan avoimeen tilaukseen. Jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.
4. Toimittaminen
Lisätietoa toimitusmuodoista ja niiden palvelusisällöstä voit lukea verkkopalvelustamme. Coffea.fi ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä.
Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään seuraavana arkipäivänä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.
Coffea.fi ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Coffea Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
5. Maksaminen
Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Coffea.fi verkkopalvelusta.
6. Palauttaminen
Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa elintarvikkeiden kertatoimituksia, koska kuluttajansuojalain 6 luvun etämyyntiä koskevia säännöksiä ei sovelleta elintarvikkeiden kertatoimituksiin. Myöskään avattuja tai käytettyjä tuotteita ei voi hygieniasyistä palauttaa.
Tarvikkeilla on kuluttajasuojalain mukaisesti tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus alkaen siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tilauksesi. Sopiaksesi palautuksesta ota välittömästi yhteyttä liikkeeseen.
Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksissaan, avaamattomia ja käyttämättömiä. Kun olet ilmoittanut meille, että haluat tehdä palautuksen, on sinulla lain mukaan oikeus palauttaa tuotteet 14 päivän sisään. Tuotteet tulee palauttaa asianmukaisesti pakattuina ja hyväkuntoisina niiden alkuperäisessä laatikossa ja/tai paketissa. Liitä palautukseen mukaan aina yhteystietosi ja tilausnumero. Suosittelemme myös, että pyydät todisteen lähetyksestäsi, kuten seurantakoodin tai kuitin.
Rahat palautetaan 14 päivän sisällä palautuksen saavuttua.
7. Reklamaatio
Voit palauttaa tuotteen, jos se on viallinen tai rikkoutunut. Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@coffea.fi.
Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia.