Tilaus- ja toimitusehdot

Päivitetty 4.4.2022

 

1. Yleiset ehdot

    Coffea.fi on Coffea Oy:n (Y:2454096-8) markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Coffea Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Coffea Oy:n välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Coffea Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa coffea.fi verkkopalvelusta.

    Coffea.fi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Coffea Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Coffea.fi on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

     

    2. Asiakas ja tietosuoja

      Coffea.fi palvelee kaikkia yksityis- ja yritysasiakkaita. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Coffea Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

      Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

      Asiakkaiden tiedot on tallennettu Coffea Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Coffea Oy:llä oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten toimitusta) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

      Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa coffea.fi. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Coffea Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Coffea Oy, Yliopistonkatu 36 LH 37, 40100 Jyväskylä.

       

      3. Hinnasto

        Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

        Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa emme korjaa hintaa asiakkaan avoimeen tilaukseen. Jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.

         

        4. Toimittaminen

          Lisätietoa toimitusmuodoista ja niiden palvelusisällöstä voit lukea verkkopalvelustamme. Coffea.fi ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä.

          Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään seuraavana arkipäivänä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

          Coffea.fi ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Coffea Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

           

          5. Maksaminen

            Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Coffea.fi verkkopalvelusta.

             

            6. Palauttaminen


              Elintarvike- ja terveysturvallisuusmääräysten vuoksi, tuotteita, joiden pakkaus tai sinetti on aukaistu, ei voida palauttaa. Tämä pätee kaikkiin elintarvikkeisiin. 

               

              7. Reklamaatio

                Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. 

                Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@coffea.fi.

                Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia.